jueves, 11 de diciembre de 2025

Quan podré jubilar-me i quina pensió em quedarà?

 


💻 Com funciona el simulador de jubilació?

Aquest simulador permet a cadascun de vosaltres, com a docents, obtenir una estimació personalitzada de la vostra futura pensió i, el més important en aquesta fase de planificació, la data exacta en què podreu accedir a la jubilació, ja sigui ordinària o anticipada (si compliu els requisits).

El sistema utilitza la vostra vida laboral registrada, per la qual cosa el càlcul és altament precís.

  • On trobar-lo? Directament a la Seu Electrònica de la Seguretat Social:

https://prestaciones.seg-social.es/simulador-servicio/simulador-pension-jubilacion.html

(L'enllaç facilitat en la consulta porta directament a aquesta eina).

Què necessites? Només heu d'identificar-vos amb algun dels sistemes acceptats (Certificat Digital, Cl@ve PIN, Cl@ve Permanent o Via SMS, si el vostre número de telèfon està registrat a la Seguretat Social).

Què obtens? El simulador us retornarà un informe amb dues dades clau:

  1. L'edat de jubilació que us correspon segons les vostres cotitzacions.

  2. Una estimació de l'import de la vostra futura pensió.


🔑 Important per als Professors de Religió

Recordeu que, en l'àmbit de la jubilació, la vostra situació de cotització és similar a la de la resta d'empleats per compte d'altri, però és crucial que reviseu que tots els períodes de la vostra vida laboral com a professors estiguin correctament registrats en el vostre historial de cotització.

  • Abans d'utilitzar el simulador, us recomanem:Revisar el vostre Informe de Vida Laboral (també disponible a la Seu Electrònica).

https://portal.seg-social.gob.es/wps/portal/importass/importass/Categorias/Vida+laboral+e+informes/Informes+sobre+tu+situacion+laboral/Informe+de+tu+vida+laboral

  • Assegurar-vos que els vostres períodes de contractació, especialment els interins o temporals, reflecteixen la realitat de la vostra feina als centres educatius de Catalunya.

Utilitzar aquesta eina és el primer pas per a una planificació financera i personal tranquil·la. Saber quan és el moment us dona el poder de decidir!



martes, 9 de diciembre de 2025

URGENT: Jubilació parcial

 
   Es pot sol·licitar la jubilació parcial a partir dels 62 anys, sempre que compleixi els requisits establerts. 

   Si compleixes els requisits o els compliràs l’any vinent, el 2026, ja pots fer la sol·licitud a través del portal ATRI 

   Gaudir d’aquesta reducció de jornada retribuïda no afecta la cotització a efectes de jubilació. 

   Petició com a màxim 3 anys abans de l’edat de jubilació ordinària: 


Taula amb els requisits d’edat i cotització de la jubilació ordinària o voluntària. 

Vacances de Nadal o d'hivern?

  Font: https://educacio.gencat.cat/ca/arees-actuacio/centres-serveis-educatius/centres/calendari-escolar/curs-2025-2026/index.html



Proposta de petició adreçada a la direcció per si us trobeu que en el centre a les "Vacances de Nadal" se les anomena "d'hivern" o del "primer trimestre":

   "Us escric breument sobre un detall que he vist en algunes comunicacions.

  M'he adonat que de vegades utilitzem l'expressió "vacances d'hivern" per referir-nos al període de descans de desembre i gener.

   La meva proposta seria que ens cenyíssim a la denominació oficial, que és "Vacances de Nadal", per les següents raons:

1) Si mirem l'Ordre EDF/72/2025, de 15 de maig, per la qual s'estableix el calendari escolar del curs 2025-2026, veurem que el període que va del 20 de desembre al 7 de gener apareix denominat expressament com a “Vacances de Nadal”.

   Com a centre públic, utilitzar exactament la nomenclatura de l'Ordre ens dona més coherència i seguretat jurídica davant de qualsevol consulta o dubte de les famílies.

   Entenc que utilitzar "hivern" busca ser neutre, però el concepte de Nadal a la nostra societat ja ha agafat una dimensió molt més cultural i cívica que purament religiosa.

  2) El principi de laïcitat positiva (que és el que regeix l'escola pública) ens diu que hem de ser neutrals, però també respectuosos amb les tradicions culturals històriques. Anomenar-les "Vacances de Nadal" és reconèixer una realitat cultural sense deixar de ser un centre aconfessional. La laïcitat no implica esborrar la cultura, sinó no adoctrinar.

   3) El valor d'aquesta denominació resideix en el profund significat històric i sentimental que la societat li ha conferit durant segles. Per la mateixa raó de pes, seria absurd i il·lògic plantejar el canvi del nom d'una festivitat tan profundament arrelada i emblemàtica a Catalunya com la de Sant Jordi (23 d'abril) per una alternativa merament administrativa o "neutra". 

   En resum, crec que mantenir el terme "Vacances de Nadal" és la millor opció: és l'oficial i és la que més s'ajusta a la nostra realitat cultural sense trencar la neutralitat del centre.

   Ho deixo aquí per a la vostra consideració!"







sábado, 6 de diciembre de 2025

6 de diciembre: Historia de San Nicolás, el niño que se convirtió en Santa Claus

 

Enllaç al film:

https://www.facebook.com/Catoholicos/videos/san-nicol%C3%A1s/2428295694144823/


Título original
Nicholas: The Boy Who Became Santa
Sinopsis
La historia de Nicolás de Bari, un joven de familia adinerada que solo pretende hacer el bien en la injusta sociedad en la que le ha tocado vivir sin recibir nada a cambio. Gracias a su caridad y amor hacia los demás, en plena persecución de los romanos a los cristianos Nicolás llega a convertirse en San Nicolás (Santa Claus) tras una larga vida entregada a los demás. (FILMAFFINITY)

Font: https://www.filmaffinity.com/es/film930181.html

viernes, 5 de diciembre de 2025

Nota de la Comisión Episcopal para la Educación y Cultura sobre sentencias de la asignatura de Religión en Bachillerato

 5 de diciembre de 2025

La Comisión Episcopal para la Educación y Cultura hace pública hoy una nota aclaratoria sobre sentencias que regulan la asignatura de Religión en la etapa académica de Bachillerato.

Ofrecemos la Nota completa:

  En la Sentencia del Tribunal Supremo (R. CASACION/6342/2023), que desestima el recurso contencioso-administrativo interpuesto por el Arzobispado de Oviedo contra el Decreto 60/2022 del Principado de Asturias que regula la consideración de la asignatura de Religión en Bachillerato,  se alude a un «entendimiento negociado durante la negociación de los currículos» con la Conferencia Episcopal Española para la diferencia de tratamiento de la asignatura de Religión en Bachillerato.

   A este respecto, la Comisión Episcopal para la Educación y Cultura clarifica que es rotundamente falsa cualquier afirmación que implique que la Conferencia Episcopal Española hubiese llegado a un acuerdo con el Ministerio de Educación para que, en la LOMLOE, no existiera una asignatura alternativa (la «asignatura espejo») a la de Religión Católica en el Bachillerato.

   Al no ser una etapa obligatoria, en los Acuerdos de 3 de Enero de 1979 se recoge un ordenamiento distinto para la etapa de Bachillerato. A aquella circunstancia podríamos entender que quisiera referirse la Letrada, aunque no quedé reflejado así en la redacción de la sentencia y, por lo tanto, en los medios de comunicación. Si se estuviese afirmando que se trató de una negociación específica en la reciente tramitación de la LOMLOE, reiteramos que se trata de una falsedad; en este caso, la afirmación de la Letrada del Principado de Asturias debe ser considerada una mera conjetura que carece de soporte fáctico.

   La  información sobre un supuesto acuerdo es contraria a los hechos y, para que la versión del Principado pueda sostenerse legalmente, debería acreditarse documentalmente la existencia del «entendimiento negociado» al que se alude. Nos preocupa que esa falsedad quede oficialmente recogida como verdad en un documento jurídico tan relevante. La Comisión Episcopal explorará los cauces jurídicos necesarios y posibles para que la afirmación de la Letrada no quede como veraz y probada en el texto de la Sentencia.

   La Comisión Episcopal para la Educación y Cultura reclamó en aquellas negociaciones el cumplimiento del Acuerdo entre el Estado español y la Santa Sede sobre Enseñanza y Asuntos Culturales de 1979. Este Acuerdo exige que la enseñanza de la Religión sea impartida «en condiciones equiparables a las demás disciplinas fundamentales». La CEE siempre ha defendido que esta equiparación implica garantizar las debidas condiciones académicas y de carga lectiva para la asignatura de Religión, velando por su dignidad curricular. En reiteradas ocasiones la Comisión Episcopal ha trasladado a la opinión pública  que se considera inapropiada la solución que el Ministerio y algunas CCAA han aplicado a la asignatura de Religión en la ordenación académica del Bachillerato.

Fuente: 

https://www.conferenciaepiscopal.es/nota-comision-episcopal-educacion-cultura-religion-bachillerato/